Avaluació del taller de presentacions… i dels ordinadors que es trenquen

En l’anterior entrada comentava que anàvem a fer un taller de presentacions digitals i ara toca l’avaluació de l’acció formativa. El primer que he de dir és que feia temps que no realitzava un curs presencial i he d’afirmar que ha sigut una experiència molt positiva. Tenir als participants en la mateixa aula d’ordinadors té l’inconvenient de decidir el ritme del curs. Com que hi ha una diversitat en la competència digital dels assistents has de proposar activitats avançades per als que més dominen el treball davant d’un equip informàtic i explicar tot molt bé per a aquells que han de seguir les instruccions pas a pas, a més apuntar-se en un paper els passos que s’han seguit. Això en un curs a distància no és un problema ja que cada usuari pot anar al seu ritme. Però, com a avantatge, la interacció amb els docents que hi ha en una acció presencial permet que el curs siga flexible i així poder adaptar les activitats a les seues necessitats. En eixe sentit crec que cada u dels participants en el taller l’ha finalitzat amb un profit professional. Ara només els queda oblidar allò que han aprés i tornar a recordar-ho per a aplicar-ho a l’aula.

Un altre avantatge del curs presencial és utilitzar l’última sessió per a que els docents presenten les seues produccions davant dels altres. És una activitat que permet l’aprenentatge entre iguals. Idees que no ha proposat el ponent del curs les plantegen els participants. Fins i tot, alguns dels companys van comentar-nos les dificultats que van tenir a l’hora d’utilitzar les seues presentacions amb els alumnes. He de dir que fins i tot el professor del curs ha aprés molt dels mestres i professors que han participat en el taller. D’això es tracta la formació, de continuar aprenent cada dia.

També hem de valorar l’equipament i la connexió a Internet que hem utilitzat. Hem treballat amb el model d’aula LliureX versió 15.05 amb ordinadors de l’any 2008 i connexió per fibra òptica filtrada per la Conselleria d’Educació. Si comencem pel final, el filtrat de les xarxes socials per a complir la legalitat i protegir als menor de 13 anys només ens ha impedit provar una aplicació de la web 2.0 que a més de servir per a fer presentacions de fotografies amb música de fons està etiquetada pels responsables d’educació com a xarxa social. Cap problema, hem utilitzat la plataforma youtube per a fer eixe tipus de presentacions que volien fer servir alguns companys. El model d’aula LliureX ha funcionat bé i m’ha permés crear un usuari local en els 23 equips en només 5 minuts. Que cada docent tinga un usuari permet que si es queda la contrasenya del seu correu electrònic guardada en el navegador, els alumnes que utilitzen l’aula no puguen invadir la privacitat d’altres.

Hem deixat per al final la part negativa, els equips. Les màquines que utilitzem a l’aula ja porten uns 8 anys de rodatge i aquests darrers anys no paren de fallar. Les parts més febles són els ventiladors del processador i les fonts d’alimentació que van deixant de funcionar amb el temps d’ús. Cada vegada que un equip deixa de funcionar cridem a un servei tècnic per a que vinguen a per ell i el reparen però a continuació sempre hi ha un altre que falla. I, com no podia ser d’una altra manera, hi ha hagut més d’un equip que ha deixat de funcionar correctament al llarg del curs. Això suposa una molèstia molt important per a l’usuari que estava utilitzant-lo. El pitjor dia del taller un company va canviar 4 vegades de lloc de treball per aquest motiu. Si utilitzem màquines per a treballar aquestes haurien de tenir un pla de renovació més curt. Actualment podem adquirir a títol personal una torre per menys de 300 euros (segur que l’administració pot negociar preus més baixos). Cada reparació ens costa entre 50 i 100 euros. Quan li toque la renovació a eixos equips, espere que en menys de dos anys, ens haurem gastat tots i totes uns 2000 euros (si tenim en compte quan els equips que perden la placa base). A aquesta despesa li hem de sumar que no estem treballant igual de bé que amb un equip actual. Cap empresa treballaria en producció amb ordinadors de 2008, però sembla que en educació si que es pot fer, amb moltes hores dedicades a revisar equips i cridar per part del/de la Secretari/a, el/la coordinador/a TIC o el/la professor/a d’informàtica que tenen coses més interessants que fer.

Per concloure aquesta llarga avaluació us deixe tres presentacions que vaig preparar al llarg del curs.

1.- Presentació realitzada amb impress de Libreoffice sobre LliureX 15.05 per a presentar durant 15 minuts la II Fira de la Ciència i la Tecnologia d’Elx en el I congrés CTEM Comunitat Valenciana. Ací podeu trobar un breu resum de la xarrada: Fent visible la ciència i la tecnologia i el treball dels alumnes. #FeCiTElx2016.

NOTA: La presentació original inclou uns quants vídeos d’uns 10 segons inserits però en la versió en pdf que he pujat a slideshare no el podeu veure.

 

2.- Presentació realitzada amb Prezi. Inclou el pont de la Ronda Sud inaugurat l’any 2015 que no estava en aquesta presentació feta l’any 2006: Ponts d’Elx – Estructures horitzontals. És més atractiva que la presentació de 2006 però no cal abusar de Prezi.

 

3.- Presentació de fotografies amb música de fons realitzada amb Slide.ly. Aquesta és l’aplicació que no vam poder utilitzar a l’aula.

Jornada "Tots fem ciència i tecnologia" by Slidely Slideshow

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *