Informe anual de 2011 del bloc

El companys de WordPress.com han preparat un informe anual de 2011 d’aquest bloc.

Ací hi ha un extracte:

Un metro de la ciutat de Nova York té 1.200 persones. Aquest bloc va ser vista al voltant de 5,800 vegades l’any 2011. Si es tractés d’un metro de Nova York, es necessitarien al voltant de 5 viatges per portar a tanta gent.

El 2011, es van registrar 48 nous articles. Hi ha un total de 116 articles al bloc.

El dia més ocupat de l’any va ser el 5 de març amb 135 vistes. L’article més popular d’aquest dia va ser Música i Tecnologia unides per LOGO.

En les estadístiques de l’informe apareixen els articles més vistos, que són els següents.

Aquesta classificació no té cap sentit, perquè la majoria de persones que arriben a algun article d’aquest bloc ho fan amb el motor de cerca de google. I sempre serà més fàcil que augmenten els números dels articles més antics. De fet, aquests 5 són de gener, febrer i març de 2011.

Així i tot, volia afegir una valoració personal d’aquesta llista. Si voleu fer la vostra esteu convidats en la secció comentaris. Amb tota seguretat, la participació en els comentaris és la part més fluixa d’aquest bloc. Si no heu fet cap comentari mai, no apareixerà immediatament, ja que eixa opció està bloquejada per a evitar l’SPAM dels robots.

1. Música i Tecnologia unides per LOGO

Parlant d’SPAM, m’ha sorprés que el primer article de la llista siga “Música i Tecnologia unides per LOGO” però tot té una explicació. L’article va ser publicat el 4 de març i, com indica l’informe, el día amb més visites, 135!!!, va ser el 5 de març. Aquesta dada és sorprenent per a un bloc que rep entre 5 i 20 visites al dia. Però això és degut a que un servidor es va dedicar a fer SPAM de l’article en twitter. No ho tornaré a fer, ho promet. Però en aquell moment em semblava que tothom havia de llegir-lo.

De totes maneres, l’article arreplega un projecte de Tecnologia molt interessant. Esteu convidats a llegir-lo.

2. 1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç

El segon article de la llista és, sense dubte, el que més visites rep des de que es va publicar. Crec que el principal motiu és el títol. Li vaig copiar la idea al company Juanfra Álvarez de la seua presentació “1001 suggeriments, recursos i receptes per a fer el moodle del centre més eficaç“, i funciona. Tots/es volem que algú ens done la recepta per a que la pissarra digital servisca per a alguna cosa, i si ens donen mil i un recursos, millor que millor.

D’altra banda, hi ha hagut gent que ha trobat interessant el recurs i l’ha enllaçat en diversos llocs. Entre aquests, vull destacar l’enllaç que algú/na ha posat en la Xarxa docent eduCAT 2.0 (Espai d’acompanyament i formació). L’enllaç està en educat.xtec.cat/group/usuaris_PDI, crec que és un grup de discussió d’usuaris de pissarres digitals. Un grup tancat al que només podem accedir registrant-nos en la xarxa docent. Però si seguiu el primer enllaç d’aquest paràgraf veureu una plana principal molt completa. (això és una crítica constructiva a totes les xarxes docents amb continguts tancats!!!)

3. LibreOffice 3.3 en Ubuntu 10.04

LibreOffice és una alternativa al programari d’ofimàtica OpenOffice, i els dos són l’alternativa a l’Office de Microsoft utilitzat majoritàriament a tot l’univers.

L’article inclou un manual per a instal·lar LibreOffice en una determinada versió d’un sistema operatiu GNU/Linux. Ubuntu és una alternativa a l’universal sistema operatiu de Microsoft.

4. Edició de vídeo amb OpenShot

Parlant d’alternatives lliures, en aquest article parle d’una alternativa a qualsevol dels editors de vídeo que hi ha en el mercat. Bé, però per a poder instal·lar OpenShot o altres editors de vídeo lliures, com Kdenlive, hem de ser usuaris de GNU/Linux.

L’experiència de fer servir OpenShot per a produir audiovisuals ha sigut molt bona, i encara que l’article és de febrer, continue recomanant la seua instal·lació i el seu ús.

i 5. Integració d’Ardora en LliureX

Aquest article inclou un manual que vaig fer perquè una companya necessitava utilitzar aquesta aplicació de creació d’Objectes Digitals Educatius (ODE) en LliureX, la distribució educativa GNU/Linux del País Valencià. L’autor d’Ardora va enllaçar-lo en la pàgina de descàrregues i per això ha aparegut a aquesta llista dels més llegits.

El pròxim any no l’hauria de visitar tanta gent, perquè el manual s’ha anat a wikimanuals i l’enllaç ha seguit el mateix camí. A més, la producció d’articles que inclouen manual disminuirà considerablement, ja que, ara, tot els manuals que prepare els faig directament en l’espai que es va crear a la comunitat edutictac per a eixe propòsit, el de compartir manuals.

Us deixe amb l’informe que han preparat en WordPress.com: Clic ací per a veure l’informe complet (en anglés).