1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç

Com va la pissarra digital interactiva a les aules? Perquè, tots en tenim alguna, veritat? I si no la tenim, la tindrem.

Aquest curs escolar em reuneix amb un grup de docents unes dos vegades al mes per a portar endavant un projecte per a la “integració de la pissarra digital en les aules”. Hem començat pel principi, que és un bon lloc per iniciar-se en l’ús de la PDI, conèixer l’ús del programari de la pissarra digital per a poder crear continguts, activitats, … En les primeres sessions hem seguit uns bons materials al respecte: Iniciació a l’ús de la pissarra digital interactiva.

Però, quan arriba una PDI a l’aula, a més de convertir-nos en creadors de continguts, recursos, … podem fer alguna cosa més? Jo crec que si. Una vegada vam “segrestar” a un ponent després d’una presentació i en la conversa ens va comentar al grup de “segrestadors” (n’erem dos els culpables) que els docents havíem de deixar de crear recursos, amb el temps de dedicació que això suposa, i que siga l’alumnat el creador del seu propi aprenentatge amb la utilització de les ferramentes que tenim a l’abast en aquesta època de les tecnologies. Bé, va dir alguna cosa pareguda.

Imatge de Néstor Alonso en educ@conTIC

Imatge de Néstor Alonso en educ@conTIC

Com que ja portem unes quantes sessions en les que hem aprés a utilitzar l’eina SMART Notebook per a fer activitats, … anem a canviar el xip (com dirien en novadors) i anem a començar a utilitzar recursos ja creats per altres companys/es  i a plantejar activitats en les que l’alumnat siga l’autor dels seus recursos. Al cap i a la fi, crec que no fa falta integrar la PDI a l’aula, sinó utilitzar-la i utilitzar-la correctament. Una PDI no deixa de ser una pantalla tàctil molt gran (77 polzades) on projectem la imatge des d’un ordinador que està connectat a Internet. Dons fem servir tot allò que tenim a l’abast a la xarxa i que és d’aplicació a l’aula.

Aleshores, en la pròxima sessió, després de fer una breu presentació a l’estil de “1001 suggeriments, recursos i receptes per a fer el moodle del centre més eficaç“, buscarem activitats per a la PDI. Començarem pels següents enllaços:

Us deixe amb 1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç

Actualitzat el 21 de gener de 2011.

Més recursos per a arribar als 1001

Herramientas web 2.0 (Centro del Conocimiento de Tecnologías aplicadas a la Educación)

Herramientas 2.0 (Educared)

Actualitzat el 23 de gener de 2011.

Uns vídeos amb experiències en l’ús de les PDI

La PDI, una ventana abierta al mundo. Miguel Ángel Fernández  y Carlos San José. CEIP San Fernando. Elche

Activitats de PDI a l’aula d’Infantil. Mª Lorena García Blanes, Begoña, Reme Gutiérrez i Innma Albert. EEI Mestra Pilar Ruiz. Crevillente

Actualitzat el 29 de gener de 2011.

Llibre: Les pissarres digitals interactives (Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament)

Minitutorial. Webquest: Investigación mediante Internet de Educ@conTIC enVimeo.

Actualitzat l’1 de febrer de 2011.

– ¿Pizarra Digital Interactiva? Article de Juan Carlos Guerra en defensa de la PDI.

Actualitzat l’1 d’abril de 2011

Tutorials sobre PDI

Actualitzat el 20 de maig de 2011

Uso de la pizarra digital interactiva

Actualitzat l’1 de març de 2012

– Tecnologia de la informació. Sistemes de projecció interactiva (en xtec.cat)

5 Responses to 1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç

  1. @juanfratic says:

    Tot un honor servir d’inspiració a un treball tan ben elaborat. Dani ets un crac!
    Interessant i necessari el fet que cal donar-li ús a la pissarra digital i un bon ús.
    I també molt precís el que els alumnes siguen els protagonistes del seu aprenentatge, confeccionant els seus propis recursos.
    Genial

  2. Pingback: 1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç « ESPAI TAC GARRAF

  3. Pingback: 1000 i un recursos per fer la PDI més eficaç « Mestre, atreveix-te amb les TIC-TAC!

  4. Pingback: Canvi d’any i canvi de lloc | quinboigproposit

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *